دانشگاه هرمزگان
ارتباط‌باصنعت آزمایشگاه مرکزی کتابخانه مرکزی هیأت علمی مجتمع دانشگاهی میناب آموزش های آزاد نهاد رهبری
EnAr ورود 0

سومین نشست تخصصی شیمی با محوریت شیمی دریا به همت انجمن شیمی دانشگاه هرمزگان برگزار گردید

در سومین نشست تخصصی شیمی با محوریت شیمی دریا به همت انجمن شیمی دانشگاه هرمزگان مطرح شد؛ توجه بیشتر دانشگاه به حوزه شیمی دریا ضروری است

در سومین نشست تخصصی شیمی با محوریت شیمی دریا به همت انجمن شیمی دانشگاه هرمزگان مطرح شد؛

توجه بیشتر دانشگاه به حوزه شیمی دریا ضروری است

◀️ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان توجه بیشتر دانشگاه به حوزه شیمی دریا را ضروری دانست و گفت: باید در این راستا از تمامی ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

💠 به گزارش روابط عمومی دانشگاه هرمزگان: احمد باران زاده، در سومین نشست تخصصی شیمی با محوریت شیمی دریا که به همت انجمن شیمی دانشگاه هرمزگان برگزار شد، ضمن اشاره به نقش و اهمیت علوم پایه به‌عنوان منشأ همه علوم، علوم طبیعی و مهندسی، اظهار کرد: در برخی کشورها به‌خصوص ایران به دلایل مختلفی مانند مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و مشکل اشتغال، نسبت به خیلی از جوامع پیشرفته توجه کمتری به علوم پایه نسبت به بعضی از شاخه‌های علوم و رشته‌های دیگر شده باشد.

◀️ وی ادامه داد: همه ما می‌دانیم علوم پایه نقش کلیدی در پیشرفت سایر علوم و به‌خصوص علم مهندسی دارند. با توجه به اهمیت بحث علوم پایه سال ۲۰۲۲ از طرف یونسکو به‌عنوان سال بین‌المللی علوم پایه معرفی‌شده است. در ایران هم یک سیاست‌گذاری علوم پایه به ریاست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل‌شده و اهدافی ازجمله برنامه‌های ترویجی باهدف نشان دادن علوم پایه و همچنین برگزاری نشست‌هایی در این راستا در نظر گرفته‌شده است.

◀️ باران زاده اظهار کرد: این نشست تخصصی شیمی با محوریت شیمی دریا، با رویکرد و شعار دوره جدید دانشگاه با عنوان "قطب علمی اقتصاد دریا پایه" مرتبط است. دانشگاه هرمزگان یک دانشگاه جامع است و قطعاً باید همه زیرشاخه‌ها، علوم و رشته‌ها را در بربگیرد.

◀️ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه هرمزگان در پایان یادآور شد: بیش از ۴۵ درصد سواحل کشور در  استان هرمزگان قرار دارد و این موضوع به‌نوعی مأموریتی است که به دانشگاه محول می‌شود تا از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و خیلی از موضوعاتی که در رابطه با دریا است را در همه زیرشاخه‌ها پوشش دهیم.

💠 شایان ذکر است دکتر آرش قادری عضو هیات علمی گروه شیمی دانشگاه هرمزگان، دکتر لیلی محبی معاون پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان و دکتر مریم سلیمی زاده مدیر آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست هرمزگان، از سخنرانان این نشست تخصصی بودند.
در پایان این نشست، از طرف انجمن علمی گروه شیمی دانشگاه هرمزگان با اهدای لوح سپاس از سخنران این نشست تقدیر بعمل آمد

 

روابط عمومی دانشگاه هرمزگان

0   0
بازدید امروز: 1    بازدید کل: 936
captcha